2025.08.27. (szerda)

Szolgálunk vagy szívatunk?

Szolgálunk vagy szívatunk?

Dátum:

Helyi rendőrök sorra bírságolták a Szolnok ABC és az állomás nagyparkolója közötti út bal oldalán, a valóban tilosban álló autókat az éve egyik első napján. Nem tudom, közben gondolkodtak-e azon, vajon miért van ott naponta rengeteg szabálysértő. És tesznek-e valami javaslatot?

A rendszerváltás hiú reményeit lassan sutba dobó agyammal még mindig azt gondolom, hogy a rendőrség „szolgálunk és védünk” szlogenjébe esetleg beleférhet a problémák megoldásának a keresése. Ebben az esetben az, hogy a Szolnok ABC és a vasútállomás előtti nagyparkoló közötti út bal szélén, a megállni tilos tábla után, vajon miért sorakozik rendszeresen legalább tíz autó? Mi lehet az oka annak, hogy ezen a helyen jobb üzlet lenne folyamatosan büntető cédulákat osztogatni, mint az egész városi parkoló-rendszert fenntartani? A szolnoki autósok ennyire nem ismerik a KRESZ-t? Ilyen alacsonyan van a városban közlekedési morál?

A nem tudom, hogy a ki által, milyen indokok alapján és mikor kihelyezett közlekedési tábla okozta szabálysértések visszaszorításának egyik megoldása lehet, egy frissen végzett rendőr folyamatos helyszínen tartása. Aki aztán olyan eredményességi és bevételi mutatókat tudna produkálni, hogy minden statisztika élére ugrana a város. Aminek nagyjából a probléma olyan kezelése lenne, mint vakbélre fájdalomcsillapítót szedni.

A másik lehetőség, hogy a rend éber őrei – akik természetesen nem büntetgetnek ott naponta, talán mert néhányan igénybe szokták venni a MÁV szolgáltatásait – jelzik az illetékesek felé, hogy az a tábla ott teljesen értelmetlen, az út bal oldalán pedig inkább parkolóhelyeket kellene felfesteni. És, ha már esetleg ezt elmondják, becsatlakoznék ismét néhány javaslattal.

Mert büntetni akár a Szolnok ABC posta felőli oldalán is lehetne. Ugyanis az állomásra igyekvők – ha nem érkeznek hajnalban -, lassan csak szabálytalanul tudnak megállni. Például azon a helyen, a járdára felhajtva. Holott annak a kevesek által használt, széles járdának helyén legalább 6-8 parkolót ki lehetne alakítani. Miként a Liget út elején, a posta kerítésével szemben, majd fentebb a MÁV területe mellett meg több tucat parkolónak lenne hely.

Ami persze nem lenne tökéletes megoldás, de erről már sokszor írtam. Ugyanakkor ideiglenesen, amíg végre elkészül a szolnoki pályaudvar és a Jubileum tér felújítása – tehát minimum a következő öt évre – némi gyógyírt jelentene az állomás előtti megállásban.

Amit fokozni lehetne azzal is, ha az állomás közelében – például a nagyparkolóban – csak maximum 1 óra várakozás lenne a megengedett. Ugyanis tényleg nonszensz, hogy azt a helyet a vonattal ingázók P+R parkolónak használják egész nap. (Ami persze érthető. Hogy hol kellene nekik parkolót kialakítani, arról korábban már írtam.) De továbbmegyek. Az is nevetséges, hogy az állomás előtt még mindig két sor áll a taxisok rendelkezésére, holott két-három fuvarozó elegendő lenne ott, a többiek meg várakozhatnának távolabb (miként történik ez ma már Ferihegyen). Az így felszabaduló helyeken pedig ki lehetne alakítani olyan gyorsparkolókat, ahol tényleg azok tudnának megállni, akik csak hoznak-visznek valakit, azaz egy-két percig kell nekik a hely. Mindezeket tekinthetnénk amolyan lakossági szolgáltatásoknak is, amivel érzékeltetni lehetne, hogy fontos az adófizető állampolgár kényelme.

Tényleg nem tudom, hol és kinél kellene ilyeneket kezdeményezni. De mivel úgy tűnik, a rend éber őreit is zavarja az állomás környékének parkolási rendje, átengedem nekik az ötleteket, hátha rájuk hallgatnak az illetékesek. És akkor valóban rászolgálnak a „szolgálunk” szlogenre, mert az értelmetlen büntetgetés alapján csak a „szívatunk és néztek” lehet a helyes reklámsor. Ami persze igaz Szolnok szívesen hangoztatott „szolgáltató város” mondatára is.

Előző cikk
Következő cikk

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Megosztás:

Legfrissebbek

Hírlevél feliratkozás

spot_imgspot_img

További írások
Kapcsolódó

Durr helyett dal

Nemcsak a szilveszterről van szó. Még csak nem is az azt megelőző és követő napokról, amikor csúcsra jár a petárdaipar bevétele és a kutyák idegbaja. A csendhez való jogról kellene beszélni. A zaj okozta ártalmakról, a zajszennyezésről. Egész évet érintően. Szolnokon.

Lesz még Trabant?

Bízom benne, hogy nem én okoztam a bajt. Csak a szeméteffektus érvényesül. Azaz, egy eldobott papírgalacsinból is könnyen lesz szeméthegy, mert ha egy ott lehet, mi a baj a sokkal. Szolnok legrégebbi terén, városképileg legfontosabb pontján. Jó állapotú 601-es Trabit keresek.

Ki lesz az állomás (át)építő?

Elmúlik egy újabb parlamenti ciklus anélkül, hogy a szolnoki Vasútállomás megújulna? Minimum három már biztosan eltelt. Vajon kié lesz a dicsőség, hogy ezt a nemcsak a várost érintő, Szolnok éves költségvetésének négy-ötszörösével egyező árú gigaberuházást elindítsa és végig is vigye?

Telek vagy emlék?

Az a hír járja, hogy a nyár végén újabb háború előtti ház tűnik el Szolnokról, hogy átadja helyét egy soklakásos társasháznak a belvárosban. Persze nem műemlék, helyi védettséget sem élvez, és jó állapotban sincs. Sokaknak fel sem fog tűnni a pusztulása. Csak szegényebbek leszünk.