2025.10.14. (kedd)

Ligeti P+GY

Ligeti P+GY

Dátum:

Szezon előtt érkezett focidrukkerek, a strand nyitására már most váró fürdővendégek és a zsúfolt szálláshelyek vendégei töltik meg hétköznaponként a Tiszaliget parkolóit? Mi a város célja Szolnok legnagyobb egybefüggő zöldterületével? Van kérdés, vagy parkoljunk és haladjunk tovább?

Szezon előtt, hétköznap délelőtt, vajon miért tartják fontosnak a szolnoki focicsapat ellenfeleinek szurkolói, hogy letegyék az autóikat a tiszaligeti stadion vendégeknek fenntartott parkolójában? Őszintén megmondom, az is folyamatosan meglep, hogy az egykori Aranylakat helyén épült társasháznak és a benne lévő étteremnek annyi lakója és vendége van hétfőtől péntekig, hogy már délelőttönként sem lehet megállni az épület mögötti, közel száz férőhelyes placcon. Lehet, hogy a Touring Hotel is csurig van a téli szezonban? Nem lenne meglepő, hiszen az évek óta csak épülő Tiszaligeti strandfürdő előtti nagyparkoló – a szabadtéri színpadnál – is dugig van minden nap. Mi lesz itt, ha egyszer megnyílik a strand?

Vagy, ha beköszönt a tavasz és még többen veszik elő az autóikat, hogy azzal ingázzanak Szolnok környékéről a városba, költségeiket pedig a parkolási díjak megspórolásával akarják csökkenteni? Mert nem vagyok se hülye, se naiv, sejtem, hogy a fentebb említett parkolókban nem focidrukkerek, szállóvendégek vagy strandolók autói várakoznak napközben. Hanem inkább azok a Szandán vagy a környékbeli településeken lakók, akik autóval járnak Szolnokra dolgozni, de nem akarnak havi 5-10-12 ezer forintot – a mai üzemanyag árak mellett fél- vagy negyed tank ára – fizetni azért, hogy a munkahelyük közelében várakozhassanak. Egy átlagos hétköznapon megszámolva a Tiszaligetben parkoló autókat, mindez havi szinten 1-2 millió forintot vesz ki a város kasszájából.

Bár gyanítható, hogy mindez sokkal többe kerül most és a jövőben is. Főleg, ha onnan közelítünk, hogy szeretnénk-e, ha a Tiszaligetből P+Gy válna, azaz egy olyan ingyenes parkolási zóna, ahol az autók lerakhatók, majd lehet tovább gyalog menni. Nincs kétségem, hogy a jobb idő beköszöntével, egyre több autó fog parkolni a Tiszaligetben, és lassan a Sportcsarnok és az Aréna előtti parkolók is megtelnek napközben. Ha egyszer tényleg elkészül a strand, és netán a turisták is felfedezik, tavasztól őszig lesz majd hiszti abból, hogy nem lehet parkolni a bejárat közelében. Arról nem is beszélve, hogy előbb-utóbb a meccsekre érkezők, a Tiszaligetet rendeltetésszerűen használók fognak háborogni az elhasználódó parkolóhelyek miatt.

Mindez újra felveti a kérdést, hogy mi a funkciója a Tiszaligetnek, és mi a célja a városnak ezzel a hatvanéves rekreációs területtel. Az látszik, hogy néhány éve fű alatt megindult a lakóövezetté válása, elég csak az Aranylakat helyén épült házat, az egykori vállalati üdülőkből lett lakásokat, vagy a volt MÁV telekre épült társasházat megnézni. Ne legyen kétségünk afelől, hogy az egykori camping területe, a Magyar Néphadsereg volt üdülőjének hatalmas telke vagy éppen a néhai motel melletti Aréna utca nem mozgatta meg már néhány befektető fantáziáját. Legyünk őszinték: a Tiszavirág-hídnak köszönhetően szinte a belváros szívében lehetne itt zöldövezeti lakásokat építeni! A környék simán lepipálná az egykori tüdőkórház helyét, vagy a „szolnoki Rózsa-dombnak” nevezett, a Széchenyi lakótelep melletti városrészt. Világos, hogy egy ilyen beépítés végleg zárójelbe tenné a Tiszaliget zöld- és pihenőövezet jellegét.

Aminek amúgy pompásan megágyaz az ingyenes parkolóvá válás. Mert meddig nevezhető jó levegőjű zöldterületnek egy olyan környék, ahol naponta többszáz autó fordul meg és parkol? Ráadásul előbb-utóbb a növekvő parkolási igényt újabb területek lebetonozásával kell majd kielégíteni. És eljön majd a pillanat, amikor azt lehet mondani, hogy ez az értékes terület már amúgy sem ?liget?, netán hozzá lehet tenni mindenféle gazdasági érdekeket, meg lehet mutogatni a város más zöldterületeire, ami kiválthatja a jórészt társadalmi munkában, közpénzből kialakított Tiszaligetet. Ne legyen igazam!

Ugyanakkor továbbra sem értem, hogy miközben a kórház környékén minden négyzetmétert forintra próbálnak váltani, a vasútállomásnál új fizetős parkolóhelyet alakítottak ki, akkor a Tiszaligetet miért nem lehet parkolási zónává alakítani, és onnan kiszorítani a P+Gy elven lerakott autókat? Miért kell megvárnunk, hogy a Tiszaliget is úgy lerohadjon a parkoló autók miatt, mint annak idején a budapesti Városliget? Miért vesszük azt természetesnek, hogy a szemfülesek, az ügyeskedők ingyen parkolnak? Ez hoz több szavazatot vagy a Tiszaliget megőrzése?

Jelenleg úgy tűnik, nincs itt semmi látnivaló, parkolj és haladj tovább!

Előző cikk
Következő cikk

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Megosztás:

Legfrissebbek

Hírlevél feliratkozás

spot_imgspot_img

További írások
Kapcsolódó

bSZ2011: Az SZTK

Szolnoknak az az épülete, ahol a város és a környék minden lakója életében legalább egyszer már biztosan megfordult. Igaz, szinte senki sem az igazi, hanem a ?becenevén? emlegeti. Képi ábrázolást viszont alig találni erről a majd 60 éves épületről. Az SZTK.

Senki földje Szolnokon

A Zagyva-parti sétány, a Pólya Tibor út és a Tabán által határolt háromszög valószínűleg Szolnok egyik leghányatottabb sorsú telke, amely jó ideje ingyenes parkolóként funkcionál. Ahol bármi megtörténhet. Pontosan szemben a Szolnoki Művészteleppel és az újjáépülő várral.

TVSZ (1): Mennyi víz?

Hány kilométer vezeték szolgálja Szolnok vízellátását? És mennyi vizet fogyasztunk mi, szolnokiak egyetlen nap alatt? Hétköznapi dolgok, amire nem tudtam a választ. Eddig. Mert most új rovat indul a blogSzolnokon: Tanultam Valamit Szolnokról, azaz TVSZ címmel.

Olykor értetlenül

Lehet-e balra kanyarodni a Szapáry és a Baross utcák kereszteződésében? Egy- vagy kétsávos a Várkonyi téri körforgalom? A Gárdonyi útról miért nem lehet az Adyra, balra kanyarodni? Nem lehetne az autóvezető képzést, traktorozást és a szemétszállítást reggel szüneteltetni?