2025.08.27. (szerda)

Bajok a négyesen

Bajok a négyesen

Dátum:

Csak a saját tapasztalataimból tudok kiindulni és azok alapján véleményt formálni. Tehát elképzelhető, hogy Virág elvtársnak van igaza, és nem kell mindent elhinni, amit a vaksi szemével lát az ember. De ha nem hagy nyugodni egy dolog, akkor képtelen vagyok ellenállni a klaviatúra vonzásának.

cegled2Rendszeresen járok Budapestre autóval, és az is gyakran előfordul, hogy éjszaka jövök visszafelé a négyesen. Beképzeltségem odáig ér, hogy azt gondoljam, amit rendszeresen látok vagy nem látok, az a nagyszámok törvénye alapján valamiféle statisztikai átlagnak tekinthető.

Nagyon sokszor azt látom, hogy az Abony és Cegléd közötti kétszer-kétsávos út végén, nem sokkal a ceglédi körforgalom előtt, jól elbújva a zöld terelőbója mögött, egy rendőrségi bemérőautó ácsorog. Ha valaki Szolnok felől megy Pestre, akkor sokáig 110-zel haladhat, majd jön egy kilencvenes, aztán pedig egy hatvanas korlátozó tábla. A két tábla között az előírt sebességre fékezni csak jó időben, és olyankor is csak akkor lehet, ha mögöttünk nem jön senki. Ezt többször kipróbáltam, ne kísérletezzenek vele!

Azt is tapasztalom, hogy a Szajol óta két sávon haladó forgalom gyorsabb szereplői, ezen a pár méteren még próbálják leelőzni az vánszorgó teherautókat. Tehát ide kiállni egy bemérőautóval, tuti siker.

A már sokszor idézett Hofi Gézát ismét citálom. Szerény nyomott véleményem szerint bemérőautóval ott ácsorogni csak és kizárólag egyetlen célt szolgál: a pénzgyűjtést. Az ott ácsorgó rendőr se nem szolgál, se nem véd. Egyet csinál: munkának látszó tevékenységgel tölti az idejét közpénzen. És ez még akkor is így van, ha parancsnok küldi oda. Mert az a parancsnok, akinek ennyire telik – ismét Hofit idéztem – totálisan alkalmatlan a feladatai ellátására, és szívem szerint két év tiszaburai gyalogos járőrszolgálattal jutalmaznám.

Már csak azért is, mert ugyanez a parancsnok lehet az, aki a rendőreit éjszakára jól eldugja. Akinek hozzám hasonlóan volt már szerencséje éjszaka erre közlekedni, az aktív, passzív vagy elképedő résztvevője lehetett a román járművezető kollégák halált megvető mutatványainak. A 405-ös úttól Szolnokig egy külön tanulmányt lehetne írni azzal a címmel, hogy Miként hágjunk át minden közlekedési szabályt büntetlenül.

cegled3_400Mert rendőrt ebben az időszakban még véletlenül se láttam erre. Tudom, hogy elfogyott a túlórakeret, meg a kilométer, miközben fényes nappal bemérőset játszottak a ceglédi körforgalomnál. Meg azt is megértem, hogy egy-két román rendszámú autót éjszaka elkapni iszonyatosan macerás, megerőltető, és fele annyi bevételt nem hoz, mint két kattintás a kamerával.

Ugyanakkor abban is biztos vagyok, hogy ha csak próbából csinálnának ilyesmit a Cegléd környékén illetékes rendőrök, akkor talán kicsit javulna a statisztika. Nem, nem az ő pénzbeszedési statisztikájuk, hanem a négyes baleseti statisztikája. És akkor tényleg elmondhatnák magukról, hogy szolgálnak és védenek. Például bennünket, szolnoki autósokat is.

(Félreértés ne essék! Nem azért írtam ezt a cikket, mert bemértek. Erre még nem került sor, viszont román rendszámú autó már sodort elképesztő helyzetbe.)

Előző cikk
Következő cikk

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Megosztás:

Legfrissebbek

Hírlevél feliratkozás

spot_imgspot_img

További írások
Kapcsolódó

Segítség! Süllyedünk!

Miért kell verbálisan, írásban megsemmisíteni, alázni, földbe döngölni azt, akinek más a véleménye? Pontosabban, miért kell már azt is bántani, akinek még van véleménye? Ha a közösségi oldalakra írt indulatok egyszer kiszabadulnak, billentyű helyett puska kerül a kézbe, élő magyar nem marad.

Elkommunikált buszmenetrend

Nem az új szolnoki buszmenetrenddel van baj, az csak felszínre hozta a város kommunikációs rendszereinek gyengeségeit. Mindenkinek megfelelő, tökéletes buszmenetrend soha sem születhet. Ahogy a kommunikáció sem lehet tökéletes, ám a jelenleginél jobban is működhetne.

Senki földjei a városban

Nem fogok jogászkodni, mert hiányosak az ismereteim. Tehát csak találgatok, hogy a belvárosi házak utcai falai és az autóutak közötti kisebb-nagyobb zöld vagy szürke területek kihez is tartoznak. Mert meg szeretném tudni, azoknak a gondozása kinek lenne a dolga.

Áldozatok emlékezete

A háromgyerekes, negyvenéves tanárnak levelet hozott a postás. Két hét múlva már több vagonnyi férfival zakatolt Kelet felé. Egy részük névtelen sírokban végezte, mások évekig gyötrődtek hadifogolyként, és csak a szerencsések tértek haza. Talán kimondható: mind áldozatok voltak.