2025.08.27. (szerda)

A Szapáryn is baj lesz

A Szapáryn is baj lesz

Dátum:

Ha minden így marad, akkor hamarosan a szépen felújított Szapáry útra is keresztet vethetünk, mert a hosszadalmas és gondos beruházás közben egy dolgot nem sikerült megoldani. Olyasmit, ami még pénzbe se nagyon került volna, mégis meghosszabbíthatná az utca élettartamát. A kamionok kitiltását.

Amikor még szó sem volt arról, hogy majd felújítják a város egykori korzóját – esélyt adva annak esetleges feltámadáshoz -, már akkor elképedtem és szóvá tettem a Szapáryn átviharzó, megrakott kamionokat. Hozzátéve, hogy ezzel szerintem nemcsak az erre közlekedőket – minimum két óvoda és több iskola van a közelben – veszélyeztetik, a belvárost pedig indokolatlanul és feleslegesen szennyezik, de szándékosan teszik tönkre Szolnok kevés műemlékeinek egy részét, pusztítják a város aranykorára leginkább emlékeztető Templom utcát.

Miután a kamionforgalom nem nagyon akart csökkenni a Templom út, Szapáry út, Boldog Sándor István körút vonalon, vagy két éve nyakamba vettem a várost, hogy megnézzem, egyáltalán hol juthatnak be a 7,5 tonnánál nehezebb teherautók Szolnok szívébe. Meg kellett állapítanom, hogy lényegében bárhol, de a legkevésbé védett éppen az említett útszakasz. Tehát, ha egy 20-30 tonnás kamion sofőrje úgy látja jónak, hogy Tószeg felől érkezve a Belvárosi Nagytemplom és a Zsinagóga megtekintése mellett a legpraktikusabb Besenyszög vagy akár a 32-es út felé gurulni, minden akadály nélkül megteheti.

Komolyan azt hittem, hogy ha már közpénzből felújítjuk a Szapáry utat, valamelyik fizetett illetékesnek eszébe jut a kamionokat kitiltani innen. Ami nem lenne túl fájdalmas, hiszen, ha a RepTárnál nem jöhetnének tovább a Mártírok útján, illetve a Várkonyi téren is kint lenne a Boldog Sándor István körútra vonatkozó tiltó tábla, akkor a József Attila út, Mátyás király és Szántó körutak érintésével is remekül közlekedhetnének. Ráadásul a legtöbb esetben kétsávos utcákon, ahol a házak is nagyobb távolságban vannak egymástól, mint mondjuk a Templom utca két oldalán. Ehhez tényleg csak néhány tiltó tábla kellene, meg a tiltást erélyesen betartó rendőrök.

Az elmúlt években, amikor szóvá tettem, hogy innen ki kellene tiltani a kamionokat, néhányan próbáltak győzködni a sofőrök meg az itt lévő cégek érdekeire hivatkozva. Amire most is azt tudom mondani, hogy ezek a városéhoz képest elenyészőek, és az sem érv, hogy „na, de buszok is járnak erre”. Mert minden kamion, ami nem itt megy át, megmenti a város történelmi részét, sőt, egy picit hozzátesz a Szapáry utca feléledéséhez. Ugyanis mit ér a széles járda, ha arra nem érdemes teraszokat telepíteni, mert olykor lerázza az asztalról a csészét egy-egy fával megrakott kamion?

Tényleg meg kell várni, amíg használhatatlanná gyűrik a teherautók a Szapáry út aszfaltját? Addig nem történik semmi, amíg egy erre felé száguldozó kamion nem tarol le pár parkoló autót vagy nem tesz kárt emberben? Jólesik kiröhögtetni magunkat, mert valamelyik monstrum alatt majd eltörik a Szapáryn is egy közművezeték, és lehet felbontani a szép aszfaltot? Nem értem, miért nem sikerül egy kicsit szolnoki szemmel, előre gondolkodni? Nincs keret a költségvetésben néhány tiltótáblára? Esküszöm, megírom, ha valaki elmondja: miért lehet kamionoknak közlekedniük Szolnok legszebb, belvárosi utcáin! Ám, ha nincs értelmes magyarázat és indoklás, akkor azt árulja el egy illetékes, mi kell ahhoz, hogy végre változzon valami!

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Megosztás:

Legfrissebbek

Hírlevél feliratkozás

spot_imgspot_img

További írások
Kapcsolódó

Gazdagságunk szégyene

Könnyen jött, könnyen ment. Sok bába közt elvész a gyerek. Ebek harmincadján. Minden rosszban van valami jó. Sok minden eszembe jutott, miközben a lassan tíz éve bezárt, néhai Tüdőkórházban bolyongtam. Közös szégyenünk, ami késő ősztől kora tavaszig jól látható a Zagyva-hídnál.

Megy a vonat, jön a gőzös?

Szolnokról Budapestre vonattal utazni egyfajta szerencsejáték. Akik ezt naponta vagy rendszeresen művelik, függő szerencsejátékosok. Munkájuk miatt az életük függ a vasúttól. Kár, hogy sem a MÁV-nak, sem a lakóhelyüknek nem fontos a kiszámíthatóság. Páriák a vasút fogságában.

Szolnoknak is fájhat

Szolnokot érinti az Erasmus-ügy? Tudom, aki nem használ eurót, annak mindegy az árfolyam, ahogy a fával fűtőknek is érdektelen a földgáz világpiaci ára. Önmagunknak hazudni mindig kényelmesebb, mint a gondokkal szembenézni. Az Erasmus nélkül lemaradunk. Szolnok is.

Kultúránk kihűlő terei

Úgy tűnik, a szolnoki kulturális intézmények sem ússzák meg az elszálló rezsi okozta időszakos és részleges bezárást. A covid miatti leállással kezdődött pusztítás folytatódhat, ha csak a számlák miatt bezárunk, és nem gondoljuk át, mit nyithatnánk ki. Így nemhogy EKF, de EK-falu sem leszünk.