2025.08.27. (szerda)

Autósiskolaváros

Autósiskolaváros

Dátum:

Néha az az érzésem, mintha egész Szolnok egy nagy autósiskolaváros lenne, minden utcában, minden bonyolultabb kereszteződésben legalább egy tanulóvezetővel. A reggeli csúcsban, napközben és persze délután is, amikor van a város életében egy kritikus óra. Nem dohogok, csak mesélek. Egy csúcsforgalmas, tavaszi délutánról?

autosisk1_400A kora délutáni csúcsforgalomban a Dózsa György útról akartam jobbra kikanyarodni. Nem volt egyszerű, ugyanis előttem egy tanulóvezető próbálkozott ugyanezzel. A piac felől beláthatatlanul ömlenek az autók, a Tabán felől pedig gyűlik a sor, nem egyszerű kijutni. Pár perc alatt sikerült, sőt azzal a lendülettel, ahogy a tanuló besorolt a belső sávba, hogy útját a Várkonyi tér felé folytassa, én kislisszolhattam a külsőbe, hogy majd felhajtsak a Tisza-hídra.

Szép lassan, lépésben eljutottam a Zagyva-hídig, de a Tisza-hídra már nem tudtam felmenni, mert harmadikként a sorban, pirosat kaptunk. Gyorsan váltott a lámpa, de nem mozdultunk. A sor elején egy másik tanulóvezető próbálkozott a kézifékes elindulással. Itt viszonylag sokáig van zöld, de nem jutottunk át csak második próbálkozásra.

Innen már sima volt az utam, szép kényelmesen, óránként 20-30 kilométeres sebességgel haladtunk át a hídon. Két kocsival előttem a tanuló tanulta a hídon való átkelést, én meg végre megnézhettem, hogy árad-e a Tisza, haladnak-e a gyaloghíddal. Csak a Tiszaligetig kellett kibírnom, nekem ugyanis ott volt dolgom, és a délutáni csúcsforgalomban ott általában senki sem közlekedik.

Pár perc múlva indultam vissza. A Tiszaliget üres, a kihajtónál a huszadik autós beenged, a hídon robogok át, majd balra kanyarodok, és a bíróság előtt fékezek. Két tanulóvezető mögé kerültem. Az egyik egyenesen, a Kossuth tér felé folytatta útját, a másik bekanyarodott a Dózsa György utcába, én utána. Szép lassan megyünk, majd mindketten – sőt mögöttem még ketten – fékezünk. A tanuló feladata ugyanis, hogy háttal beálljon a padka mellé. Nem könnyű. Az előbb majdnem elkéstem, most már az időmből futja. Második korrigálás után az autó a helyén, mehetek?

autosisk2_400Nem dohogok, csak mesélek. Egy csúcsforgalmas, tavaszi délutánról, amikor Szolnokon egyébként is lelassul a forgalom.

Persze, valamikor én is a városban tanultam vezetni. Igaz, a kézifékes elindulást a Tiszaliget lejtőjén gyakoroltuk, a háttal beparkolást meg a tanpályán. De változnak az idők. Amikor én ültem a T-betűs autó volánjánál, nekem biztos nem tűnt fel, hogy mennyi tanulóvezető van a városban.

Mostanában viszont feltűnik. Néha az az érzésem, mintha egész Szolnok egy nagy autósiskolaváros lenne, minden utcában, minden bonyolultabb kereszteződésben legalább egy tanulóvezetővel. A reggeli csúcsban, napközben és persze délután is, amikor van a város életében egy kritikus óra.

Tudom én, hogy gyakorlat teszi a mestert. Nem baj az, ha a tanulóvezető rutint szerez a tolakodásban, a lépésben közlekedésben, az előzékenységben. De nézzék el nekem, hogy néha, amikor haladni szeretnék, kicsit nehezen viselem, hogy egy plusz akadályt kell leküzdenem.

Én kérek elnézést. Nem tudok megoldást, csak el akartam mondani, hogy néha miért dühöngök.

Előző cikk
Következő cikk

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Megosztás:

Legfrissebbek

Hírlevél feliratkozás

spot_imgspot_img

További írások
Kapcsolódó

Távol-keleti utca

A szabad vállalkozások országa vagyunk. Ugyanakkor nem értem, hogy Szolnok főutcáján egy lassan évtizede üres bankhelyiséget hogy éri meg egy távol-keleti vállalkozónak kivenni, miközben helyinek nem. Ki a célközönség? Van következménye egy újabb ilyen boltnak?

Tövig gáz és tolerancia

Nem célom népszerűnek lenni a tavasszal kirajzó motorosok körében. De, amikor Szolnok belvárosának szűk utcáján egy preparált kipufogójú, élvezettel kihúzatott motor veri fel az éjszakát és néhány riasztót, akkor talán ettől el is tekinthetek. Ismét csak nekem kell toleránsnak lennem.

Magukra hagyott táblák

Hetek óta el van csavarva az SZTK melletti behajtani tilos tábla. A sokadik autót láttam a tilosba bekanyarodni. Nem tudom, kinek a dolga a városban lévő közlekedési táblák felügyelete, de hogy nem teszi a dolgát, az biztos. Aztán, ha majd baj lesz, következhet a magyarázkodás.

Magas labda, drága labda

Nem örülök, hogy igazam lett. Nem is azért ütöm le az alig két hónapja átadott Ady Endre út friss feltúrásának magas labdáját, hogy a "sikerembe" sütkérezzek, hanem mert megüt a guta. A dugók, a közösből kidobott pénz miatt, meg mert mindannyian pontosan tudjuk, két-háromhavonta ugyanez lesz.