BVM, TVM, Mezőgép, cukorgyár, kőolaj, papírgyár, húsipar, Tisza Bútor. Egykori gyárak az egykori Vöröshadsereg - ma Tószegi - út környékén, amelyek a nyolcvanas évek második felében rengeteg embernek adtak munkát. Szolnoknak meg hírnevet.
Sorozatunk előző két részében két majdani Tisza-híd eddigi történetével foglalkoztunk. Az északi elkerülő úton épülő Tiszapüspöki híd 2017-re készülhet el, a második belvárosi híd ? jelenlegi tervek szerint a Csáklya utcánál ? pedig ki tudja, mikor. De mi szól az egyik, és mi a másik híd mellett.
A Szolnokot északról elkerülő körgyűrű - a majdani M4-es autópálya része - terve lassan évtizedes múltra tekint vissza. Megvalósítása pedig évtizedes távlat. Miközben a belvárosi közúti Tisza-híd közeli megépülésére is alig van remény. Sorozatunk második részében a második belvárosi híddal foglalkozunk.
Szolnok közlekedése egy új közúti híd nélkül hamarosan fejre áll. Jelenleg úgy tűnik, a várost északról elkerülő körgyűrű részeként megépülő híd előbb készülhet el, mint a belvárosi átkelő. Ám így is 7-10 éves távlatokról beszélünk. Sorozatunk első részében a még nem létező M4-es híd eddigi történetét elevenítjük fel.
Húsz-huszonöt évvel ezelőtt mindennapos látvány volt Szolnok utcáin (is) egy-egy szovjet katonai teherautó, vagy éppen a vállapjukon CA, sapkájukon vörös csillaggal masírozó katona. Akik akkoriban már éltek, egy-két személyes történetet biztosan tudnak mesélni róluk. Én is.