A városi bringázáshoz nemcsak egy jó drótszamár és biztonságos kerékpárutak kellenek, hanem olyan tárolók is, ahonnan úgy vehetjük ki a járgányunkat, ahogyan beraktuk oda őket. A szolnoki kerékpártárolók skálája széles: a vacaktól a használhatóig, a régitől az újig.
(NYÁR) A kerítések funkciója, hogy területeket válasszanak el. Ezt megtehetik rondán, durván, egyszerűen, észrevétlenül. És emlékezetes módon is. Persze csak, ha akadnak ügyes lakatosok, akik nemcsak a munkájukat, de kicsit a szeretetüket is adják. Egy-két ilyen kerítés még Szolnokon is fellelhető.
(NYÁR) A lassan százhúsz éves szolnoki közvilágítás két "emlékoszlopára" hívták fel a figyelmemet a városban nyitott szemmel járó, Szolnok múltja iránt érdeklődő olvasóim. Az egyik a Kápolna és a Baross utcák sarkán, a másik pedig az egykori Mártírok úti vasúti átjárónál áll.
(NYÁR) Nem tudom, milyen régi lehet Szolnok legidősebb, ma is az eredeti helyén lévő utcatáblája, de néhány olyat látni még, amely akár a nyolcvanon túli is lehet. A közterületek elnevezését illetve a házak számozását jelző táblák éppúgy dokumentumai a kihelyezés időszakának, mint a későbbi koroknak.
(NYÁR) Danka István valamikor a nyolcvanas évek közepén a Baross - akkor Beloiannisz - utca páratlan oldalát is megörökítette. Elsőre azt mondhatnánk, hogy három évtized alatt alig változott valami. Ám, ha jobban megnézzük az egykori képeket, szerintem kimondhatjuk: ritka kincs ez a sorozat.