2025.08.27. (szerda)

Jetski a városban?

Jetski a városban?

Dátum:

"Jó lenne a tiszai motorcsónak- és jet-ski turizmust erősíteni a városi szakaszon" - olvasom a város vezetőjével készült interjúban. És elképzelem, ahogy egyetlen jetski-s megkeseríti a belvárosban lakók életét, tönkreteszi a Tisza-parton sétálók, a Ligetben pihenők nyugalmát. Ne!

a-jetski21_400Képzeljük el azt a nyári vasárnap délutánt, amikor a Tisza városi szakaszán egyetlen jetski száguldozik fel és alá! Aki járt már a Tisza-tónál – ahol egyébként nagyon helyesen, engedélyezik a jetski használatát – vagy kint volt augusztus 20-án a Tisza-parton, az talán fel tudja idézni az ilyen járgányok hangját. És képzeljük hozzá, hogy az egyetlen – feltehetően tehetős és lehet, hogy befolyásos – technikai sportoló zúgását hányan kénytelenek élvezni! Például a megszépülő Verseghy-parkban sétálók. Például az új híd lábánál – remélhetőleg kialakuló – teraszokon üldögélők. Például a Tiszához közel eső – ha jól számolom – hat szolnoki szálloda vendégei. Például a főiskolai kollégiumban esetleg tanulók vagy pihenők. Ja, és az a pár ezer szolnoki, aki a Tiszához közel lakik.

És, ugye nemcsak hétvégén zúgnának a jetski-k. Mert akkor vegyünk hozzá három középiskolát, egy általános iskolát, egy főiskolát, és nem tudom, hány munkahelyet. Ki, hány percig bírja, hogy valami folyamatosan zümmög a háttérben?

Persze, mondhatjuk, hogy a tavasszal előbújó, nagyon pöpec, ám sérült kipufogójú motorokhoz képest, amelyek színesítik a városi estéket, ez semmi. Persze, mondhatjuk azt is, hogy önző vagyok, mert a turizmus és a város fejlődését állítom szembe „néhány” lakó (adófizető, választó – lehet szemezgetni) önös érdekeivel. Persze, el is lehet költözni.

Sokszor tettem már szóvá, hogy hiába vagyunk a Tisza fővárosa, a várost átszelő folyót nem használjuk. De arra soha nem gondoltam, hogy a Tisza városi szakasza jetski pályaként hasznosulhatna. Mert a jetski nemcsak hangos, de sebessége miatt elüldözi a kisebb hajókat, a néha felbukkanó horgászokat, az amatőr evezősöket. Nem véletlen, hogy ezek a hangos játékszerek elég kevés helyen engedélyezettek. És, ahol mégis lehet használni őket, azok a helyek a lehető legmesszebb vannak a lakó- és pihenő övezetektől.

Nem lennék igazságos, ha nem idézném teljes terjedelmében az idevágó interjúrészletet: „Végül meg kell említenem a régi kempingterület alatt lévő részt, ahol evezősház fejlesztésében gondolkodunk, komoly kikötővel, ahol a motorcsónakot meg lehet tankolni. Jó lenne a tiszai motorcsónak- és jet-ski turizmust erősíteni a városi szakaszon. Hangár, kondicionálóterem, apartmanok is lennének a kikötői komplexumban.”

A jetski turizmusra vonatkozó rész kivételével mindennel egyet értek, sőt, támogatnám. Mert számtalan európai városban közlekednek motorcsónakok. Igaz, lassan, olykor elektromos motorral, hogy a nem hajózókat ne zavarják. Fantasztikus lenne, ha a valamiért elbontott kemping helyén olyasmi jönne létre, ami nemcsak pár embernek, de az egész városnak jó és hasznos. Ha olyasmi épülne, ami élővé tenné a Tisza szolnoki szakaszát.

Ugyanakkor nagyon félek, hogy ezek az álmok nem közösségi pénzből, hanem vállalkozók bevonásával, magántőkéből valósulnak meg. És akkor már engedni kell a befektetőknek, és akkor már egy kicsit sérülhet a többség érdeke.

Főleg, hogy maga az ötlet, ilyen szinten vetődött fel!

Előző cikk
Következő cikk

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Megosztás:

Legfrissebbek

Hírlevél feliratkozás

spot_imgspot_img

További írások
Kapcsolódó

Húszra lapot húzni

Más nagyvárosoknak és térségeiknek kiemelt támogatással kell beérniük, Szolnok és környéke ellenben, egyedülálló módon miniszteri biztost kapott. Két héttel a város bukott polgármesterének miniszteri biztosi kinevezése után talán végig lehet gondolni, mit is jelenthet ez a "kiemelt" figyelem.

Induljon! Találkozunk?

Már érkeznek a borházak bódéi, lassan a színpadokat is kezdik ácsolni, alakul a Maláta tér, a PálinKaLand és talán a kérészek is érzik, hogy ideje lenne virágozni. Persze jó programok is lesznek, de minden évben elmondom: nekem fontosabb a társaság, meg hogy szolnokiak vagyunk.

Más nem marad

A Ceglédi Városvédő és Szépítő Egyesület a város napján adta át elismeréseit a példaértékűen felújított épületek tulajdonosainak, akik büszkén léptek az ünneplők elé. Mindezt fájó szívvel írom le, mert akár a szolnoki Mária utca 49. számú ház is kaphatott volna ilyen díjat. De már soha nem fog.

Villogni jó?

A világ első közlekedési jelzőlámpáját 1868-ban helyezték üzembe. Magyarországon 1926-ban kezdett működni az első. Hogy Szolnokra mikor telepítettek először ilyet, nem tudom, szerintem legalább negyven éve. De hogy a működtetésük a mai napig gondot okoz, az biztos.