2025.08.27. (szerda)

P: mindenkit érint

P: mindenkit érint

Dátum:

Mármint a parkolás a városban. Persze ott, ahol a legtöbbször jár. Így a vasútállomás előtti parkolási helyzetről szóló bejegyzéshez fűzött kommentek is egyfajta szolnoki parkolókörképet adnak.

Sz. Tibor

Vasárnap este kell kimenni (az állomáshoz – a szerk.). Telt ház mindenhol. Gyerek el, szülő haza. Ingázó szolnoki adófizető polgárok reggel el, este haza. Tessenek tavaszi időszakban a kerékpártároló fogalmát is értelmezni. Ez egy ilyen sport. Szinte triatlon: bicikli, autó, gyalog, vonat, pesti, ceglédi, jászberényi stb. meló. Sokan Szolnokot alvóvárosként kell, hogy értelmezzék. A szolnoki vasútállomás egyre nagyobb utasforgalmat szolgál ki, ehhez kiszolgáló egységek kellenek, nem pedig 1975 méltó konzerválása. Az, hogy erre nem született semmiféle városi megvalósítási terv, talán annak köszönhető, hogy a városi „nagyjaink” nem vonattal járnak. Meg annak, hogy szerintem, mint vasúti környezet mindez azért nem különbözik az országban tapasztaltaktól. Addig is marad a modern város a saját értelmezésükben. A generációk már változtak, most a nézeteknek kell ezt követni.

I. László

Egy nagy parkolóház/mélygarázs a belvárosban, és egy másik az állomás mellett nagyon hasznos volna. Napi, heti, havi fizetési opciókkal. Így marad a sarcolás.

 

S. Kathy

Szolnokon a parkolás bárhol, az állomástól az Ady Endre útig, a piac és környéke, a Kossuth tér és környéke, a Magyar utca és környéke, úgy gondolom, katasztrófa!

 

B. Gabriella

Ide jöhetnének (gondolom, büntetni – a szerk.). A Nagy Imre körúti játszótérnél hátul, a vasút felé a kutyafuttató előtt rengeteg autó áll. Parkolni tilosban és parkoló jegy nélkül.

K. Péter

Nem több parkoló kell, hanem kevesebb autó. Olcsó és jobb tömegközlekedés. Vállalom a következményeket az alábbi kijelentésemért: Szolnoknak nem egy újabb hídra van szüksége, hanem jól megtervezett forgalomkorlátozásra és tömegközlekedésre, amely nem alternatíva, hanem az első számú lehetőség. Az útépítés egy öngerjesztő folyamat, egy végtelen spirál, csak még több embert ösztönöz erre a közlekedési formára.

 

P. Sándor

Egy vasútállomási ingyenes P+R parkoló pont a távolsági tömegközlekedés használatát ösztönözné. Az új híd forgalomgeneráló hatásában viszont egyetértünk.

 

F. István

Az önkormányzat a kerékpárút-építés megalomániájával jócskán csökkentette a város parkolóhelyeit. Gondoljunk csak bele, a Ságvári és Szapáry utca egyik oldalán halszálkaszerűen lehetett parkolni, jóval több gépjárműnek. A kerékpárutat másképp is lehetett volna építeni, nem pedig az úttest szélességének csökkentésével. A vasútállomás parkolásán szégyen, hogy képtelenek voltak pozitív irányba változtatni. A kórház és környéke is egy külön élmény és történet.

K. János

Még anno, mikor a Mátyás király úton, illetve a Toronyházban laktam (1998-2018 között) – több lakossági fórumon felszólaltam ezzel kapcsolatosan, hogy a vasútra kellene egy P+R parkoló. Persze ígértek (polgármester/alpolgármester) fűt-fát-parkolót, éppen oda, ahol a cikkíró ajánlotta. De semmi nem történt. Pontosabban annyi történt, hogy az Interspar is lesorompózta a parkolóját, mert azt használták. Ja, és még valami. Ebbe a kis helyszámú 2. posta parkolóba nagyon kellett az a csodálatos villanyautó-töltő. Remek ötlet volt, Nobel-díj esélyes. Sajnos nem lesz változás, hacsak nem bombázzák szét az egész teret, és építik újra. Ez a helyzet még mindig nem fáj eléggé az illetékeseknek.

(Utóirat: az új évben nem csak ott kezdtek bírságolni a rend éber őrei, hanem a Kassai úton, a zebránál parkolókat, a Szapáry úton, akik túl lógtak a táblákon, és még sorolhatnám. Biztos hozni kell a tervet: új év – új bevételek. Azért a mozgáskorlátozott parkolók még megérnének egy misét, ajánlom a csendőrség figyelmébe. Kicsit nagyobb meló kiállni és várni a „kismadarat”, de nagyobb pénz. Mert annyi mozgáskorlátozott kártya van nap, mint nap a belvárosban kitéve, hogy csoda. Vagy csak én érzem azt, hogy megint minket néznek hülyének?)

L. Jenő

A Sólyom úton nem büntetnek, ott lehet a megállni tilos tábla alá is parkolni. Pedig ott valóban akadályozzák a forgalmat. De ott nyílván elvtársak parkolnak.

 

F. István

Igen, ez egy örökzöld téma. Vasútállomás és környéke, Hetényi kórház és környéke. Egyetértek az előttem szólókkal, de sokat javíthatnánk a helyzeten, ha olyan parkolóőrök lennének és annyian, hogy az idő letelte után valóban ott lennének és büntetnének. A Szapáry úton már hétvégén is alig találni helyet, büntetés ezen utcán aligha, pedig nem hinném, hogy valóban mindenki szabályosan parkol. A 2. zónában lévő Kolozsvári úton bezzeg tudják a mikuláscsomagot osztogatni.

Előző cikk
Következő cikk

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Megosztás:

Legfrissebbek

Hírlevél feliratkozás

spot_imgspot_img

További írások
Kapcsolódó

Útban és út alatt

A Baross utca elején lévő egykori aluljáró, ami ma vendéglátóhelyként működik sokakban ébresztett régi emlékeket, és még többekben mi érzelmeket. Nem gondoltam, hogy ez a hely ilyen sokakat izgat.

Döbbenetes

Jól eső érzéssel tölt el, hogy a Mártírok úti, pusztuló altiszti házakról írt cikk milyen sokakat megmozgatott. Aminél csak az a jobb, hogy sokakkal ugyanazt gondoljuk ezekről a házakról.

Kommentek a Szövetséghez

Emlékek a néhai Szövetség ABC-ről, felháborodás és felelős keresés az épület jelenlegi állapota miatt, hasonló szolnoki példák és ötletek a hasznosításra. Hozzászólások egy képhez.

És a tizenegyedik?

A levéltár szolnoki hidakról szóló kiállításról készült íráshoz szólt hozzá egy olvasónk, és egy érdekesnek tűnő képet is küldött. Nem lehet megfeledkezni a 11. hídról, a Százlábúról!