A veszprémiek Európa Kulturális Fővárosa címe Szolnokon is hasznosulhatna, ha nemcsak lekoppintanánk, de meg is haladnánk az ottani új, helytörténeti állandókiállítását. Az Emlékgép egyszerre négy kiállítás, amely nemcsak Veszprémet mutatja be, de veszprémiek előtt is tiszteleg.
Olyan olvasata is lehet a múltunknak, hogy a Kádár-kor a sajtó miatt "született" Szolnokon. Hogy aztán az 1957 után gyökeresen átalakuló magyar sajtó - olvasatomban - az egyik sírásója legyen a rendszernek. A rendszerváltás előtti sajtó világáról szól az Élő blogSzolnok Retro következő előadása.
A sínekhez már csak az mehet, akinek van érvényes jegye. A vasútállomás padlójáról viszont akár enni is lehetne, de minek, ha megszámlálhatatlan vendéglátóhely közül is választhatunk. A falakon a régió turisztikai attrakciói, alul mélygarázs, a főbejáratnál rövid idejű parkolók. Világjárás. Malaga Pu.
Adamis Annával ellentétben én a nevét is tudom, sőt a kezét is fogom, de azért az igaz "hogy ő még csak most tizennégy". Barta Tamás hangja helyett az enyémen szól, hogy ki vigyáz rá, és közösen énekeljük "nem tudja, mi vár rá". Tizennégy egykori írással és képpel fújom el a jelképes gyertyát.
Semmi sem alakított át annyira az utcaképet - Szolnokon sem -, mint a magánautók elterjedése. A Kádár-kor hajnalán pár ezer személyautó lehetett forgalomba, a végére közel 2 millió. Addigra el is fogyott a két betű négy szám kombinációjú rendszám, és a sorszám is értelmét veszítette.