2025.08.27. (szerda)

Bohócorrot mindenkinek!

Bohócorrot mindenkinek!

Dátum:

A nem elvakult Kálmán Imre és operett rajongók csak akkor fogják élvezni a Szigligeti Színház Cirkuszhercegnőjét, ha elég nyitottak a groteszk, a paródia és a színpadi karikatúra iránt. Így is lesznek félresiklott poénok, de a Lugosi-Mészáros duó miatt várják ki a végét.

Lehet, hogy a Cirkuszhercegnő Kálmán Imre legtöbbet játszott operettje, de története és betétdalai alapján feltételezhetjük, hogy hamarosan elveszti ezt a rangját. Egyszerűen azért, mert szűk száz esztendő távlatából értelmezhetetlenek a szereplők és a helyzetek. A dalok pedig oly harmatosak, hogy szerintem évtizedekkel ezelőtt is fizetni kellett a suszterlegényeknek egy-egy dallam megtanulásáért.

A szolnoki nézőknek viszont szerencséjük van, hogy ezt a védhetetlenül elavult és unalmas darabot olyan rendező vette a kezébe, aki minden körülmények között szórakoztatni akarja a nézőit. Radó Denise így telepakolta a Cirkuszhercegnőt meglepő mutatványokkal, elképesztő gegekkel, szórakoztató illetve néhol védhetetlen poénokkal. És még csak arra sem ügyelt, hogy a legszebbnek gondolt szerelmi duettek közben ne legyen néhány remek fricska a háttérben, amin legalább nevetni lehetett. Nem szeretném lelőni a poénokat, de a hatalmas torta, a lufitól beszívó énekesek, a külön életet élő kőszobrok mind-mind azt a célt szolgálják, hogy ha már meg kell néznünk ezt a darabot, akkor legalább legyen egy jó esténk.

Jánoskúti Márta jelmezei ismét minőségi anyagból készültek, és nemcsak szépek, de olykor rá is tesznek egy lapáttal a karikatúrára. A kilenc fehérruhás tiszt némelyikén úgy áll a sapka, mintha a Keleti pályaudvar hordárjai kaptak volna kimenőt, Karczag Ferenc cirkuszigazgatói jelmeze pedig Leó és Fredet idézik. A táncos fiúk testhez simuló ruhái pedig arra engednek következtetni, hogy a Cirkuszhercegnőből mindenki viccet próbált csinálni.

Egyedül talán a premier primadonnája nem, akinek halovány énekhangjában az volt a legjobb, hogy legalább nem zavart bennünket a körülötte zajló poénok élvezetében. És, akit Kertész Marcella a másodhegedűs női főszerepben ismét leiskoláz nemcsak hangban, de játékban és táncban is.

A legjobbak azonban Mészáros István (Pulcher) és Lugosi Claudia, akik a kvázi harmadik felvonásban minden szenvedésért kárpótolnak. Az operett egyvelegük pedig parádésan bizonyítja, hogy szegény Kálmán Imrének erre a darabra egyetlen jó puskapora sem maradt. De figyelmet érdemel Dósa Mátyás és Ónodi Gábor bohóc párosa is, ahogy a három gyerekszereplő közül Lukács Istvánt – az egyetlen kisfiút – is ki kell emelni lelkesedése okén.

Nem tudom persze, hogy mi volt ezzel a darabbal és főleg a rendezéssel Radó Denise célja. A darab ugyanis csapnivaló, a rendezés és a társulat viszont rettentő szórakoztató. Így mindenkinek azt javasolom, hogy piros bohócorral üljenek majd be a nézőtérre, ezzel is figyelmeztetve a többieket, hogy a szolnoki Cirkuszhercegnő csak akkor működik, ha a közönség is részese a játéknak. Menjenek, nevettessenek és nevessenek, az alapanyagot, a nagyoperettet meg felejtsék el!

(A fotók a Szigligeti Színház honlapjáról valók.)

Előző cikk
Következő cikk

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Megosztás:

Legfrissebbek

Hírlevél feliratkozás

spot_imgspot_img

További írások
Kapcsolódó

Magyarázat távozásra

Álmomban nem gondoltam, hogy látok még olyan színházi előadást, ahol egyetlen színész, tulajdonképpen a monológjával képes olyan hatást kiváltani, hogy ott kelljen hagynom a darabot. Martfűn megtörtént, a Lovas Rozi által előadott Lányok, fiúk nagyjából nyolcvanadik percében.

Anya, lánya apáért

A Tisza mozi - jó ideje Szolnok kulturális központja - ismét különleges programmal csalogatott. Ezúttal sem film, hanem színház, avagy inkább az a jó értelemben vett régi irodalmi est volt a műsoron. Nagy Anna és Huszárik Kata Lázár Ervin írásait idézték a mozi nagytermében.

Babarczy Johanna

Lehet, hogy a Szigligeti Színház Szent Johannája a XV. században játszódik, de hogy a máról is szól - sőt! - abban egészen biztos vagyok. Ahogy abban is, hogy miként az egész darab főszereplője a Johannát alakító Molnár Nikolett, az epizódszerűen elkülönülő helyszíneknek is megvannak a főhősei.

Repült a bálna

A Republic bő másfél órája persze mindenért kárpótolt. Viszont azt a közel két órát, amit szombaton este várakozással töltöttünk a szolnoki sportcsarnokban, inkább kihagytam volna. A MÁV ennyi késés után a jegy árát is visszatéríti. Itt viszont tűrnünk kellett a szervezők bénázását.