2025.08.27. (szerda)

A szerethető öt nővér

A szerethető öt nővér

Dátum:

Ezzel kell kezdenem: amíg játsszák, ha kapnak rá jegyet, nézzék meg a Szigligeti szobaszínházában az Apácák című kétrészes zenés komédiát.

Dan Goggin, a nagyszerű broadwy szerző Magyarország szinte minden színházában már játszott darabjának tartalmát nem részletezném, nemcsak azért, hogy ne lőjem le a poénokat, hanem azért sem, mert nem ez a lényeg.

Az 1982-ben írt vidám revű-musicalnek, musicalkomédiának egyaránt aposztrofált darab ugyanis egy jutalomjáték, ha jó rendező keze alatt, jó színésznők mutathatják meg magukat. Szolnokon ez tökéletesen sikerül, amit a kiválóan, élőben játszó zenekar, és a szereplőket ideálisan kiszolgáló díszletek és kellékek csak segítenek.

A több mint két évtizede Szolnokon játszó Császár Gyöngyi Psota Irén méltó utóda Mária Regina szerepében, de nem azért, mert másolja, hanem mert igazi, szerepet formáló, karakteres színésznővé érett. Úgy játssza el a Tisztelendő Anyát, mintha ezt csak és kizárólag neki írták volna. A Mária Hubertát alakító Sztárek Andrea pedig méltó partnere, hangja, mozgása, játéka nélkülözhetetlen tartópillére a darabnak.

Ha lenne értelme, akkor aláírásgyűjtést vagy az igazgatói szoba ablaka alatt tüntetést szerveznék, hogy Kertész Marcellára építve Szolnokon minél több zenés, táncos darabot vagy éppen kabarét tűzzön műsorára a társulat. Ez a picike nő egy energiabomba, ha hagyják, szerintem, bármit elvisz a hátán. Ahogy Lugosi Claudia is, akinek a darab többi szereplőjéhez hasonlóan van hangja és tánc közben játszani is tud. Ami ugye nem minden, a fent nevezetteknél többet foglalkoztatott kollegináról mondható el.

És ne feledkezzünk meg Sárvári Diánáról, akit talán nemcsak a közönség szemében kárpótol ez a szerep a Liliomfi Mariskájáért, aki az Apácákban mutatottak alapján nyugodtan partvonalra szoríthatná a szolnoki Csókos asszonyt.

Nem tudom, Radó Denise miért vette elő ezt a darabot, de tartsa meg jó szokását. Még sokszor építsen erre az öt remek színésznőre, mert szerethetők, és miattuk szerethető a színház is.

(Don Goggin: Apácák /Nunsense/ – zenés komédia két részben, rendező: Radó Denise)

Előző cikk
Következő cikk

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Megosztás:

Legfrissebbek

Hírlevél feliratkozás

spot_imgspot_img

További írások
Kapcsolódó

Egy anya vagy egy család

Kifejezőbb vagy egyedibb címet is választhattak volna az elsőfilmes Szilágyi Zsófia mozijának. Amit vágni is lehetett volna kicsit bátrabban. Az Egy nap jól indult a nemzetközi fesztiválokon és a hazai mozikban is. Ezért érthetetlen, hogy lényegében lekerült a filmszínházak műsoráról.

A fiú, a lány és az ügyvédnő

A rendező szándéka szerint nem elsősorban a jó tíz évvel ezelőtti, szégyenletes romagyilkosságokról szól a Genezis című játékfilm. Nézőként viszont szinte lehetetlen szabadulni a párhuzamoktól, ami nagyon nehézzé teszi ezt a két órát. Hibái ellenére is fontos film.

Tarrmari foteljében

Egy színházi legenda látott vendégül bennünket. Úgy, mintha kedves ismerősei lennénk, akikkel nem beszélgetni, hanem dumálni és pletykálkodni szokás. Közben pedig beugrottak olyan színészóriások, mint Csortos, Dajka, Latinovits, Ruttkai, Sulyok Mária vagy Salamon Béla. Sírtunk és nevettünk.

Kiürült pohár

Van egy nagyon kemény 5-6 perces jelenetsor Till Attila új filmjének az elején, ami hatásában a rendező Csicska című rövidfilmjéhez mérhető. Utána viszont következik még 70-80 perc céltalan bolyongás, aminek egyetlen üzenete, hogy a függőségből - legyen az film vagy pia - nincs kiút.