A blogSzolnok 14 éves történetében először fordul elő, hogy leírom Szalay Ferenc, immár egykori polgármester nevét, de hát el kell ismernem, hogy szolnoki szubjektív élményportálom eddig még csak az ő városvezetése alatt működött. Ma egy korszak ér véget az életünkben.
Szolnok esetében 7.300.000.000, azaz hétmilliárd-háromszázmillió forintról van szó, ha a 2023. évi előirányzatot vesszük figyelembe a város módosított költségvetése alapján. Ez a 7,3 milliárd forint Szolnok éves kiadásainak nagyjából a hatodával egyenlő. Ráadásul a helyi gazdálkodókon múlik.
Építkezés miatt meddig foglalható el járda vagy parkoló Szolnokon? A közterületek ilyen használatából vajon mennyi bevétele van Szolnoknak és a cégeinek? Az így befolyó forintokat mire költik a választottjaink és a hivatalunk? Optimista próbálok lenni, ugyanakkor szubjektív is vagyok.
Szolnok vasutasváros. Abból a szempontból is, hogy jövőbeli fejlődése szorosan összefügg a magyar vasút fejlődésével. Éppen ezért számunkra sem mindegy, hogy az idén nyáron tapasztalt mélyrepülés meddig folytatódik. Az biztos, hogy egy közös vonatozás ezen a helyzeten már nem segít.
Szolnokon sem az a fő feladvány, hogy feltaláljuk a spanyolviaszt, hanem az, hogy a máshol alkalmazott jó ötleteket adaptáljuk. Például az önkormányzat és a lakosság kapcsolata, azaz a lakossági tájékoztatás tekintetében. "Józsefváros mélyén, hol a házak összebújtak" lehetne tanulni.