Biztos van abban logika vagy vonatkozik rá valami előírás, hogy az úttesten hol alakítanak ki parkoló helyeket, és hol jelzik sűrű ferde fehér csíkokkal vagy X-ekkel az autók elől elzárt területeket. Nem hinném, hogy az aszfaltfestők aktuális hangulata szerint alakulnának ki ezek. Például a Szapáry utcában, a volt Nemzeti szálló előtt érzek némi logikát abban, hogy a buszmegálló előtt és után is vannak forgalom elől elzárt területek.
Miként belvárosi lakosként akceptálom a kapubejárók elé festett fehér X-eket, már csak azért is, mert pontosan tudom, milyen érzés, amikor egy ismeretlen autós miatt se ki, se be. Sőt, az sem zavar, hogy néhány helyen a kapubejárónál szélesebbre festették ezeket a jeleket, talán tudván, a szűk utcákban, derékszögbe kanyarodni nem egyszerű. Annak meg kifejezetten örülök, hogy olyan helyekre is kerültek ilyen festések, ahol a parkoló autók a többiek kilátását és a kanyarodását veszélyeztették, vagy egyszerűen csak egy pillanat alatt lelassították vagy bedugították a forgalmat.
Tudom én, hogy aki rááll ezekre a forgalom elől elzárt területekre, a saját szemszögéből nézve nem érti, mi ezzel baj. Hiszen le tudott parkolni, remekül kilát az autójából, sőt gond nélkül ki is tud állni. Arról meg nem tehet, hogy a többiek bénák vagy életre alkalmatlanok. Legalábbis mindig ez derül ki, ha netán szólni merek egy rossz helyen parkolónak. Még soha senki nem volt, aki simán elnézést kért, és ne kezdte volna fölényesen bizonygatni, hogy tulajdonképpen nem is vele, hanem az én hozzáállásommal van a baj.
Kedvencem, amikor azzal lettem elküldve a francba, hogy akkor mondjam meg, hol parkoljon, hol tárolja a drága Bömbijét, ha félig a kapunkba lógva engem zavar. Úgy tűnik egyébként, mintha ezt a márkát Magyarországon szigorúan bizonyos értelmi szint alatt lehetne megvásárolni. Mert addig nem jutott el, hogy ha már sokmilliót adott a bajor büszkeségért, akkor néhányat saját parkolóra, kocsibeállóra, garázsra is költhetne. Igaz, akkor kevesebben látnák, hogy mire telik neki.
Ne mondják, hogy nem ismerős a helyzet! Hétköznap, szinte bármelyik napszakban tehetnek egy sétát a Szapáry úton. A Nemzeti szálló előtt legtöbbször olyan, mintha ott csak a forgalom elől elzárt területeken lehet parkolni, még akkor is, ha pár méterre szabad helyek vannak. Így ha csuklósbusz jön, nem tud beállni a megállóba, hanem megakasztja a forgalmat. Igaz, így jóval több embernek tűnhet fel a piros sport Audi meg az ezüst BMW. Már csak azt kellene elérni, hogy gazdáik autóik hátsó üvegére ragasszák ki az arcképüket, mert olyan jó lenne személyhez kötni ezeket a szellemi kubikgödröket.
Akikkel azért néha a közterületesek meg a rendőrök is összehozhatnának egy baráti találkozót. Mert ténykedésük alapján azt kell gondolnom, szellemileg azonos magaslatokon próbálnak kikapaszkodni a gödörből. Hiszen úgy tűnik, egyformán nem értik a forgalom elől elzárt területek lényegét. Ha nem így lenne, akkor csak megállna néha egy-egy rendőr- vagy közterületes autó, hogy megbírságoljanak pár nagyarcot. Netán bemerészkednének olykor a kisebb utcákba is, hogy legyen értelme a szolgálunk kifejezésnek. Persze, ha nem értik, vagy még mindig be vannak reccsenve a drága autósoktól, mert azok maffiózóké vagy befolyásos senkiké, akkor nem kellene erőltetni ezeket a hivatásokat.
Igen, tudom, hogy csak időleges problémát feszegetek. Egy-két év, és az idei festésnek nyoma sem marad a szolnoki aszfalton. Főleg, ha elégszer állnak rájuk IQ-hiányos emberek. És akkor aztán már tényleg nem lesz ok se szólni, se bírságolni. Legfeljebb a feleslegesen elhasznált festéket meg a festőre költött pénzt fogjuk sajnálni. Vagy számon kérni, hogy az a sok hülye, korrupt politikus, mire dobta ki az adófizetők pénzét. Hiszen a hiba, nálunk Magyarországon, soha sem a mi készülékünkben van. Hát, ha bárhol le tudok parkolni, kilátok és egyszerűen kiállok, akkor velem van a baj? A X meg vagy nekem bérelt helyet, vagy a megállás pontját jelöli ki. Nem?